24. juni 2013

Intimtyrannen 2013: Feministdebatt


Jaha du grabben. Jeg gikk sliten hjem fra quiz på fredag. Det viste seg å være min gamle nemesis ME som ville gå en ny runde. Et knapt døgn forsvinner uten at jeg orker å ta særlig med bilder.


 


På kvelden lørdag kommer jeg meg ut i verden igjen. Jeg er litt skremt av det lave energinivået mitt, og beslutter å bedra pulverkuren min med en salat fra Max.

Max har en delifresh-meny med lavkarbomat, de påstår at du kan gå ned i vekt ved å spise bare mat fra denne menyen.

Men når du bestiller noe fra lavkarbolisten spør de om du skal ha meny. Svarer du ja på det spørsmålet gir de deg en pommes frites som side-dish.

Dette er noe av det mest geniale jeg har sett, det er som om Anonyme Alkoholikere gir deg en vodkaflaske i innmeldingsgave.

Jeg går for bare salat.

Mat hjelper, og i tillegg får jeg klem av en russisk bartender. Humøret er stigende. Jeg går til litteraturhuset, hvor det for tiden er skeive dager.



Jeg havner på en debatt mellom transpersoner og feminister. Transpersoner er gjerne (omtrent 50%, antar jeg) menn som føler seg som kvinner. Disse kan også være glødende feministister, men i passet er de menn. Feministene har en del organisasjoner hvor menn ikke har stemmerett, og som dermed også utelukker transpersoner. Et problem som rammer få, men som er frustrerende nok for de det rammer. Kjør debatt.



Jeg er her for å møte Guri. Guri heter egentlig Jurij.

Nei. Tuller. Guri heter egentlig Guri og er Ottar-medlem. Hun var også med i den aller første intimtyrannepisoden.



Debatten er over. Masse pene damer myldrer rundt i rommet. Skal vi se, her må det gå an å legge inn noen aksjer, jeg må ha en åpningsreplikk, hva skal jeg snakke med dem om, hva vet jeg, jo, det er skeive dager, det er feminister, transpersoner, og en del fra LLH, landsforeningen for lesbiske og homofile ... hmm ... lesbiske ...

Brent barn ligger lavt.


Vi krysser Youngstorget. Målet er å dra og bowle.

Vi tenker mye riktig, for dette er også målet til de fleste andre i Oslo denne kvelden. Bowlingen står i fare for å må stenge av et par baner bare for å ha plass til ventelisten.


Vi gir opp bowlingprosjektet og havner på Bare Jazz.


Guri lærer meg Instagram og SnapChat.

Guri klager over at Bare Jazz, som vanligvis er et hipstersted, ser noe satt ut i dag. Selv bidrar hun til konformitetsgraden med en cardigan over hipsterklærne.

 

Planen er egentlig å dra på nachspiel med Kvinnegruppen Ottar. Guri står i SnapChat-kontakt med Storalm om saken. Bildene Storalm sender tyder på at de ikke er så mange, og, o sjokk, det er bare damer på Ottarfesten. Guri mener det hadde gått greit med femten-tjue Ottarer, men bestemmer at det vil bli kleint å dra med en mann inn i en liten Ottargruppe. Det Guri prøver å si, mellom linjene, er at de kommer til å klippe av meg testiklene med en rusten hekksaks.

Vi havner istedet i heimen, hvor vi knerter en flaske hvitvin, og prøver å avgjøre om sprudlingen faktsik skal være der eller om vinen har gjæret.



Guri drar hjem, og jeg skal egentlig legge meg. Istedet havner jeg på intenett, hvor noen har skrevet noe som er Galt. 

Det dreier seg om en person som påstår at Sperre jr. vant 17 gull i badminton-NM. Det er jo helt på jordet. Alle vet jo, eller, sånne som Jon Inge vet ihvertfall, at Sperre bare har 16 gull.




 At det er Sperre selv som kommer med påstanden, i et forsøk på å imponere Hanne Nabintu, er fullstendig irrelevant.







4 kommentarer:

Anonym sa...

Mere! Mere! Mere! Mere! :)

Anonym sa...

Esquil blogger igjen.
Sykdomstegn eller overskuddsprosjekt. Kjør debatt...

Tine sa...

JEG skulle skriver Mere! Mere! Mere! Mere!

Føler at det ble litt tatt fra meg her....

Men allikevel:

MERE!

vandahl sa...

Interessant at han, etter så mange år som Norges beste spiller, fremdeles ikke har lært seg å stave badminton.