23. mars 2011

Veien til Quiz-Dan, del 3

I dag ringte Dan Børge Akerø og inviterte oss med på QuizDan. Vi er tatt ut som 'pub-lag' og skal kjempe mot 'elite-lag' og 'universitetslag'. Det er 23 lag som er tatt ut nå, og det blir noen ekstra kvalikrunder for å ta ut de fire siste.



Det vil si at "Dead Girls Don't Say No" dukker opp på TV (minst) en lørdagskveld i høst, under navnet "Basket Full Of Puppies". 27 lag er med i første runde, 9 går til semifinaler. Vi er ikke blant de 9 beste lagene i landet på papiret, men vi er heller ikke så langt bak nummer 9 at det er noen grunn til å gi seg uten kamp.

Som du kanskje har skjønt, gleder jeg meg. Jeg har inntrykk av at NRK lager en rimelig rettferdig quiz-konkurranse med brorparten av de beste quizzerne i landet, hvor gode folk ikke blir silet vekk fordi de tilfeldigvis ligner på en som mobbet kanalens screeningansvarlige på barneskolen. Dette blir gøy!

2 kommentarer:

beamer sa...

Gratulerer og lykke til!

Om den nest siste setningen der har noe rot i virkligheten, merker jeg at jeg har innmari lyst til å lese en egen bloggpost der det utbroderes. Eller enda bedre: en ny krimnovelle? Eller kort sagt. Jeg heier generelt på mer rølerblogging.

Dnort sa...

Det går sikkert på trynet. Men, lykke til uansett!