5. mars 2010

Du er invitert til releaseparty

Tittelen på min første bloggpost var 'Release party'.
I årene jeg lå i kjelleren til mamma, var dette et konsept jeg tenkte mye på. Jeg drømte om et releaseparty for å markere min egen frigjøring når jeg var sluppet ut av kjelleren.

Men fremgangen kom for gradvis, den manglet et punkt det var naturlig å feire på. Man vil ikke se ned når man klatrer opp en fjellvegg. Det ville også vært altfor Bush å feire seieren over sykdommen og deretter måtte fortsette kampen i mange år. Så jeg fikk ikke noe releaseparty.

Men den skjebnen unner jeg ikke Trygdesnylterboken:

Fredagen før påske blir det slippfest for Trygdesnylterboken. Vi har booket The Times Bar på Vålerenga i Oslo. Først skal forlegger Viddal introdusere. (Hvis ikke Aschehoug får kastet ham i fengsel først, han har en seriøs forlagskrangel på nakken.)

Deretter skal jeg snakke om boka og hvordan den ble til. Jeg har ikke planlagt hva jeg skal si, men det blir vel den vanlige rølingen. Deretter blir det litt høytlesning. Og så setter vi ut noen pizzaer. Baren har øl og vin, sannsynligvis er det en hel del bloggere og andre fine folk i rommet, så det kan oppstå god stemning.


Og kanskje, skjult av skyggene, sniker en fyr i seg en øl for å feire en annen slags release.

10 kommentarer:

Iversen sa...

Deilig stavekontroll! :D Jeg kommer.

Anonym sa...

Det der med Askehaug/Achehaug er ferdig tapt sak. Askehaug skal være glad at de ikke allerede idømt pisking og gapestokk...

esquil sa...

mulig det. jeg står ikke bak valget av forlagsnavn. når det er sagt håper og tror jeg at aschehoug ikke lider reell overlast eller nød på grunn av viddals stunt.

HB sa...

Lykke til med slippfest, og feiring av både det ene og det andre!

Anonym sa...

Jeg sendte advokaten deres (og William) et brev 15. februar, som dere kan lese her, på siste PDFen der, og etter det ser det ut som de har roet seg, eller kanskje sparket advokaten sin.

Jeg har i alle fall ikke hørt noe mer fra den kanten.

Tine sa...

Jeg vil så utrolig gjerne komme, men sitter desverre på toget Trondheim - Oslo, Oslo - Porsgrunn da :(

anderfo sa...

Siden det er en e-bok du lanserer, vil jeg tilby meg å feire det elektronisk.
En annen grunn til å gjøre det slik er at jeg er 5 tidssoner fra Norge, og dermed starter festen mens jeg ennå er på jobb...

anderfo sa...

Takk for eposten, jeg er godt igang!

Esquil sa...

hyggelig å høre, anderfo! har skjønt at du er i canada, og siden du spurte antar jeg paralympicscurlingen foregikk i nærheten. men curling skal ha litt seriøs kosting, syns jeg.

anderfo sa...

jeg fullførte faktisk boka den dagen, så den må ha vært litt spennende. skal se om jeg klarer å skrive noe om den, selv om jeg mangler talent i bokanmeldelser ;)

jeg når det gjelder rullestolcurling synes jeg at de som ikke sitter i rullestol, men som likevel er på paralympics av andre grunner (proteser, svaksynt e.l.), kunne hjulpet rullestolkompisene med litt kosting. det hadde vært noe.