29. november 2008

Det spøker i Rølerbloggen

OK, kjære leser, vi må ha et møte. Greit? Fint. Møtet er satt, jeg er ordstyrer, og vi tar punktene ... øh ... punktvis.
  • Bloggen blir hjemsøkt av en bloggroll fra det herrens aar 2006 som har krøpet opp av sin mosegrodde grav. (Blogroll er den lange listen med lenker i margen). Det begynte da jeg oppdaterte til den nye versjonen av Blogger.
  • Jeg forsøkte selvfølgelig å jage spøkelset vekk. Men Nye Blogger er ikke fornøyd med at man oppdaterer bloggrollen, den har en knapp som heter Lagre, og trykker man ikke på knappen skylles timer av arbeid ned i kloakken mens man hører en hysterisk spøkelseslatter som får det til å gå kaldt nedover ryggen. Den gamle blogrollen kommer tilbake hver gang, helt eller delvis, og linkelisten min er bare rot nå.
  • Bottom line. Hvis du pleide å stå i blogrollen min, ikke har lagt ned bloggen, ikke har vansiret mitt navn og rykte, stjålet mine penger eller drept mine venner, og ikke er telefonselgeren som solgte meg Aftenposten, ikke noterte at jeg sa nei takk, begynte leveringen tvert selv om jeg sa jeg skulle til utlandet, ikke lot avisen bli levert på døren, men to trapper lengre nede slik at alle avisene ble stjålet av naboene og jeg ikke fant ut at jeg hadde Aftenposten før inkassokravet lå i postkassa og storvokste menn gjorde seg klare til å knuse kneskålene mine, hvis du ikke er denne telefonselgeren og likevel er borte fra bloggrollen, vær så snill å si fra, så skal vi få deg på igjen.
  • Jeg har utbedret den lune og fine posten fra i går om Bloggebyen.
  • Mest for at jeg kunne få et ekstra punkt på listen.
  • Slik at dette ser ut som et seriøst møte.
  • Har alle fått kaffe og cookies?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Esq

Jeg står oppført med den gamle bloggeadressen Rødt Sentrum. Den har alt det gamle på seg fortsatt, men jeg blogger nå på http://folkekrav.net

Esquil sa...

takk, da skal det være fikset.

Esquil sa...

og tusen takk for tordenblogg-stemmen. de er sjelden vare i dag. vurderer å gli inn i bloggdepresjon og gå over til å risse ordene mine inn i snøfonner på finnmarksvidda.

Anonym sa...

Tja - du mangler jo så klart min glimrende lille alkove på Internet, http://www.junkfoodjunkie.no - men jeg har ingen ide om den pleide å være på listen eller ikke :)

Nissemann sa...

Tja, gjør det noe med 2006-roll da? Jeg står der, som jeg gjorde det den gang da. Og på samme adresse. :)

Jeg fikk ikke kaffe og brownies. Den virituelle vandremarsipangrisen kan du beholde, men kaffe og brownies er jo godt...

Lykke til med Oslo-prosjektet ditt (quiz, halloween osv). Håper treningen går bra, slik at du kan bli frisk nok til å flytte til Bergen snart. Det kunne vært artig!