28. november 2008

Bizarro-Bloggebyen

Jerry Seinfeld lanserte på nittitallet teorien om at ethvert miljø har et tilsvarende bizarro-miljø, med personer som har de motsatte egenskapene av personene i originalmiljøet. Ut fra Seinfelds teori skal det altså finnes en Bizarro-bloggeby et sted der ute i cyberspace. Rølerbloggen forsøker her å gjenskape hvordan Bloggrevyen må se ut i dette miljøet.

(Layouten ligner ikke helt på Bloggrevyen. Men alt så bra ut i preview. Og regelen er at når jeg og forhåndsvisningen er enig, er det vi som har rett.)

Vagina

Jeg vil slå et slag for ordet "Vagina". Skikkelige piger burde aldri bruke noe grovere ord enn dette for å beskrive sin blomst. Hvis vi venner oss til å trekke dannede grenser for vår livsutfoldelse, vil det være mye lettere for oss piger å finne velsituerte ektemenn som kan forsørge oss mens vi fordyper oss over kjøkkenbenken....

Rank: 8

OK da

14 timer siden fra Hjorthen vet alt

Siden dere maser sånn skal jeg skrive en bloggpost igjen, selv om det bare er et halvt år siden forrige...

Rank: 7


En yderst bestyrtelig tendens

17 timer siden i Kultur fra Haustljos

Denne nasjonen på knapt fem millioner mennesker må da snart innse at det er fåfengt at holde sig med to maalføre. Særlig vrir jeg meg i smerte av at det faktisk trykkes bøker på dette kaudervelske innavlsspråket man tværer ut av sig på utsiden av langfjellene....

Rank: 7


Deler de ut doktorgrader på loddtrekning nå?

21 timer siden i Partikkelfysikk fra Espen Iversen

Det er latterlig at dr.phys.Niedelbaum ikke selv innser at den ortogonale parallellforskyvningen av kvantitetsmolekylene ikke vil vokse eksponentielt før man tilfører den femte kvarkrepresentasjonen. Inntil den relative hyppigheten av andregradshyperbolicussubtraksjoner divergerer som en imaginærlogaritmisk ulikhet ....

Rank: 7

KristenRevansjFredag (KRF)

3 timer siden i Religion fra LordX

Dere skal alle stekes, I helvetes ovner, For deres utøylede lyster, For deres uansvarlige lek.
Du vil få betale, de syndige stunder, Når djevelens klør, trekker deg under ...

Rank: 7



Titanofestivalen

16 timer siden i Bilder / Foto fra Glamourbibliotekaren

I helgen har jeg vært på trekkspillfestival. Vi bodde i telt på en åker sammen med alle de andre trekkspillerne, spydde ned hverandres klær med den lokale hjemmebrenten, og hadde det like fêtt som alltid. Men nok skvalder, her kommer det dere har ventet på, bloggens bilde nummer tusen av Sputnik i underbuksa...

Rank: 7

Feminisme

19 timer siden i Bilder / Foto fra Minneapolise

Skal kvinnekampen vinnes er det bare en ting som duger. Vi må få tak i rustne hekksakser. Når vi klipper av mannelemmene er det viktig å få grep slik at begge testiklene og resten av svineriet blir med, ellers vokser alt bare ut på nytt....

Rank: 6

Slik finner du din politiske farge

7 timer siden i Politikk fra VamPus Verden

Slik finner du din politiske farge: 1) Finn en nål 2) Stikk hull på fingeren 3) Væsken som kommer ut har din politiske farge. Hvis du tviler, kan du dobbeltsjekke hvor du står politisk ved å legge hånden på brystet, først på høyre side for å sjekke hvor hardt hjertet ditt slår for kapitalisme og egoisme, deretter på venstre side for å sjekke om hjertet ditt slår hardere for sosialisme og fellesskap. Mer om politiske tester i min nystartede blogg StalinPower....

Rank: 6

Gutta som har draget #62

13 timer siden i Bilder / Foto fra Kristenblogg

Velkommen til del 62 i serien om guttene som holder oss homofile. I dag skal vi se på Espen Iversen. Han er selvfølgelig kjekk og har alt en mann skal ha, men han har i tillegg også denne sårbare 'ta vare på meg'-looken som får jernhomsen til å bruse i årene våre....

Rank: 6

Potetsækk

11 timer siden i Mote fra Drea

Her er det nye moteplagget: potetsekker fra fraukjellerne på Frøya. De har kanskje ikke passform, men de er seriøst billige. Og så utrolig anvendelige! Man kan klippe hull til hodet og bære sekken på skuldrene, eller man kan nøye seg med å klippe øyehull og bære sekken som burka....

Rank: 6

Jeg har lest: Mads Larsen

11 timer siden i Kultur fra HvaHunSa

Jeg har lest den nye boken til Mads Larsen, og jeg er dypt imponert. Forfatteren viser et utenomjordisk håndlag med dette vanskelige temaet, hans vâre, følsomme penn holder meg fengslet fra første stund mens han tar meg med på en guddommelig reise gjennom sitt univers. Boken kommer til å stå igjen som en ruvende monolitt i verdenslitteraturen, og jeg vil anbefale "Drukne Seg I Fitte" til alle jeg kjenner....

Rank: 6


S.O.S.

9 timer siden i Dagbok/personlig fra Fjordfitte

Nå sitter jeg i totalt mørke. Den siste lyspæra har gått, og jeg kan ikke finne en ting. Suppehuene som solgte meg huset påstod at lyspærene kom til å vare i to år, men nå har det gått under ett, og alt er nattsvart. Noen med hår på brøstet må ta vare på meg. Jeg trenger en mann NÅ!....

Rank: 6

30 kommentarer:

Guri sa...

*Le så ho dett av stolen, nei vent, sofaen*

Esquil sa...

bra. det er sunt for deg.

Anonym sa...

Jeg lo meg ihjel da jeg så at Vampus hadde fått rosa sko som favicon! Bhahahahahha!

Rockette sa...

Hæhæ*dævver:D
Ubetalelig, Esquil!

Anonym sa...

Jøss, bare to dager etter at jeg vurderte å skrive en kommentar som Bizarro-Iversen. Der røyk den, ja. Begynner å bli en tendens i år.

Kristenblogg har peil på mannfolk!

Esquil sa...

virr: syns den passet best der, ja. hm. hadde vært artig å sett henne med de skoene på.

rocky: godt å se at du ikke har lagt meg for hat etter den utro tordenbloggstemmingen min :)

ivers: du kan gå rundt i bloggebyen og si under alle innleggene at det der tenkte jeg på i går, og ingen kan ta deg for det, men det er bare for lett å si.

Anonym sa...

Åja, det jeg mente å si var at jeg skrev dette innlegget i går selv, men så publiserte du det først. Sorry.

Tine sa...

Ååååå denne var så herlig :)
Eskil, jeg elsker deg litt

Tine sa...

Tine, som i ED altså. Litt lett forvirring med to Tine'r.

-Tine ED, igjen.

Esquil sa...

bedre, iversen.

takk, tine :) gjør godt med litt kommentarkjærlighet i vintermørket.

Anonym sa...

Jeg lo godt, jeg med. Men det slo meg at Bizzarro, er det ikke vgbloggerne?? ;-)

Anonym sa...

Du er min helt!! :-D :-D

Anonym sa...

Esquil, jeg kunne ha god lyst til å sitte inni hodet ditt en dag. Der tror jeg det er morosamt :)

Kristin Storrusten sa...

Å du milde. Veldig, veldig bra.

Rockette sa...

Nei kjære deg, Esquil - det var da fullt forståelig:-)
Det kan jo være at jeg havner i en lignende situasjon, selvom du er blant mine store favoritter. Håper du vet at jeg setter umåtelig stor pris på deg og bloggen din.

Peace&Love

Anonym sa...

Rett og slett fantastisk. Jeg var ikke helt sikker på hva du mente før jeg leste hjorten sin ting, da forstå jeg med en gang. Alt hva for lite søvn kan gjøre med en hjerne.
Poenget mitt er at du fikk meg til å sitte å le høyt, helt for meg selv. Det er det ikke alle som klarer.

Anonym sa...

Hahahahahaa.a... *hikst*

Jeg vil finne denne alternative virkeligheten! Tenk så mye artig!

Kan vi få en månedlig rapport fra Bizarro-bloggebyen, Esquil? :)

AstridVU sa...

Imponert over kreativiteten!

Anonym sa...

Ah, når du skriver slike poster så er du bare best! Jeg har småfnist hele dagen, og vurderer å finne frem en rusten gammel hekksaks. Her skal det klippes! Man må da nesten få kjenne det på kroppen når man finner på å være samme kjønn som Mads Larsen for eksempel.

Jeg stemmer også for en månedlig oppdatering! :D

Esquil sa...

anonym, nå er jeg alt for diplomatisk til å skrive under på noe sånt, men man kan vel ikke utelukke det :)

cat: takk :)

kaze: tror nok dere som er utenfor hodet skummer fløten. det er mye dårlig humor her inne.

kristin: takk!

peace&love, rockette

sandrabanan, hyggelig å høre. at hjorthen oppdaterer en gang i halvåret er nok et long shot ja.

popsicle, pass deg når du finner bizarro-popsicle, hvis det fungerer som med partikler og antipartikler vil dere begge bli oppløst i ren energi hvis dere kommer borti hverandre.

takk, astrid!

takk minnea, nå inspirerte du meg til et ekstra punkt.

Anonym sa...

Konge Esq!

Anonym sa...

Åååh, la du til det om HHS eller var det jeg som var for trøtt da jeg leste det i går!? :-D

Hjelpe meg som jeg bare lo. Jeg låner litt av teksten der og linker til deg fra meg hvis det er lov...

Anonym sa...

Hehe, du er bloggosfærens mest kreative innslag, derom er det ingen tvil :-)

Esquil sa...

takk, sig, men det er jo du som har kongsnavnet.

anne, ja, den kom til senere. da minnea kommenterte.

takk, hhs, hyggelig sagt av deg!

Anonym sa...

Og så må vi jo få bizarro røler'n.
Anyone?

Esquil sa...

you?

Anonym sa...

Fantastisk!

Esquil sa...

takk, thomas :)

Anonym sa...

Herlig. NÅ fikk jeg en god latter, nei mange gode lattere, nei en lang klukkende latter foran skjermen min. Takk! :)

Esquil sa...

bra deal det, nufteloft, det gleder jo meg også.