27. januar 2008

Musikk for lang mørk etappe

Beamer sa i kommentarfeltet mitt

Noen strofer av suppelåten Feel med Robbie Williams har funnet vegen til min bevissthet når sykdommen står på på det heftigste et par ganger. Syns de første to versene har passa bra til situasjonen:

"Come on hold my hand,
I wanna contact the living.
Not sure I understand,
This role I’ve been given.

I sit and talk to god
And he just laughs at my plans,
My head speaks a language, I don’t understand."

I årene jeg lå i mørket og ikke hadde andre inntrykk enn mine egne tanker, hadde også jeg sanger jeg gjentok og messet og terpet. Jeg tenkte å blogge noen av de.

Natural blues - Moby


Teksten sier:
Oh, lordy,MY troubles so hard
Don't nobody know my troubles but God

Det visste ikke jeg, jeg lå og suggeserte meg selv med:
Oh, lordy, my troubles are gone
Don't nobody know my troubles are gone

Gorillaz - Clint Eastwood

I'm happy, I'm feeling glad
I've got sunshine in a bag
I'm useless but not for long
The future is coming on

Chicane Feat. Bryan Adams - Don't Give Up


Don't worry if the sun don't shine
you've seen it before
you don't have to worry
everyday's an uphill climb
nothing is changed
believe in me when I tell you
Don't. Give. Up.

Bobby Mcferrin - Don't Worry, Be Happy

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg prøver igjen og sier at en dag blir det bra :)

Esquil sa...

jo, takk, på mange måter er det egentlig bra allerede. fordi det var så veldig ille da det var ille, så selv nå er jeg mye nærmere de beste dagene i livet enn de dårligste.

Anonym sa...

Oj, nå ble jeg overraska :-)

Don't worry be happy har jeg også vært innom. Må ellers si at din underbevissthet har noe mer avansert musikksmak enn min... Jeg har for eksempel også tittelen "don't give up" på "spillelista" – men i Peter Gabriel & Kate Bush sin versjon... ;-)

Anonym sa...

Nå fikk jeg frysninger.

Jeg stiller meg sammen med Emelie.
Men jeg vil gjerne at du skal ha det bra idag, også.

Esquil sa...

heihei beamer, tenkte kanskje du ikke hang her lenger :) det ser jo ut til at vi har vært i noe av de samme banene.

virr, takk for det :) og takk samme

Anonym sa...

Joda, jeg henger her :-) Men ikke alt jeg føler meg like kvalifisert til å kommentere...

Og så bruker jeg litt krefter på å lese gamle gode innlegg fra "før mi tid" her. Tror jeg hadde følt meg litt ensom i kommentarfeltet hvis jeg skulle begynne å kommentere halvannet år gamle innlegg, hehe...

Men jeg koser meg stort her inne, og blir nok værende på ubestemt tid ;-)