14. november 2007

Tjen penger på Blodføre

Hvis du både har lest Blodføre og er medlem av Bokklubben kan du anmelde boka og få betalt for det. Mener jeg Delirium sa. Jeg husker ikke hvor mye du får, kanskje størrelsesorden tredve kroner. Du får pengene i form av rabatt hos dem.

Selv kunne jeg gjerne tenkt meg en anmeldelse på den siden, fordi forfatterbloggen min er linket til den. Det hadde gjort seg bra med et terningkast eller to der, de anmeldelsene kan bli lest i lang tid.

Salget av Blodføre har stoppet litt opp. Det er ikke en uvanlig utvikling for debutanter, men det er litt nedtur likevel fordi alt gikk så bra i starten. Det var nå jungeltelegrafen skulle begynne å virke, altså at de som har lest boken og likt den anbefaler den videre. Får håpe det gir effekt når julehandelen begynner. Ikke fordi jeg er blakk, men fordi jeg håper å få utgi flere bøker.

Hvis du vil hjelpe en debutant og anmelde boken kan du klikke her, anmeld-knappen er nederst til høyre.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Har enda ikke fått lest boken. Ligger litt etter med alt jeg skal lese. Men, du kan jo bruke 5 plassen som Norges mest sexy forfatter til noe? Jeg bidrar jo ;-)

Esquil sa...

for all del, vedlig fornøyd med den.

men som du ser i platebransjen prøver artistene å spille på innhold i starten, og så kler de mer og mer av seg i musikkvideoene etterhvert som musikken blir dårligere. Jeg er foreløpig ung og naiv og beholder klærne på ...

Anonym sa...

Kanskje det er lurt å beholde klærne på og heller skrive gode bøker som folk vil lese selv om de ikke aner noe om den femteplassen? Og kanskje tilogmed om de er uenig i den?
Bare et forslag, vettu!

Esquil sa...

Prøver du å si noe mellom linjene her, tro :D

men at folk velger bøker ut fra hvor god boka er, og ikke ut fra hvor deilig forfatteren er, har jeg lite tro på. så det handler nok mest om å holde igjen litt i starten slik at publikum lurer på hva som skjuler seg under neste plagg. en vellykket forfatterkarriere vil i fremtiden bli ganske lik en svært langsom striptease.

Anonym sa...

Ettersom jeg aldri har truffet deg kan jeg jo ikke ha noen formening om hvor sexy du er...

Jeg tror nok mange som liker den første boka også kommer til å kjøpe den neste, men for virkelig sensasjonelle salg må det nok litt mer til enn å skrive bra.
Men som du sier, hvis du vil gjøre en karriere av det er det nok best å holde igjen litt, ellers blir det nok kortvarig. Nå for tiden er det jo bare nye skandaler som teller, og da skal helst persongalleriet være nytt også.

Delirium~ sa...

Bokklubben vet jeg ikke noe om, men på bokkilden (link til boken din der er: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2807154&rom=MP) så kan man som registrert kunde anmelde bøker og få godskrevet 20 kr på en konto man kan bruke til å handle for siden.

Esquil sa...

bokkilden var det. begyunner på bokk og slutter på en. syns jeg var nære jeg.
takk, delirium. må få rettet artikkelen når den akutte latskapen gir seg.

marina, folk treffer da ikke hverandre før de gjør seg opp en mening om det? når det er sagt vil vel de som skulle la seg lure av kåringene bli sørgelig skuffet. jeg er en helt vanlig mann, ihvertfall på utsiden.

Anonym sa...

"jeg er en helt vanlig mann, ihvertfall på utsiden."
Er ikke de fleste? Og på innsiden også, selvsagt.
Men at du engang var student ved NTH teller selvsagt til din fordel!

Espen sa...

Hvis du skal selge massevis av bøker, må du markedsføre deg. Det er jo den rene barnelære. :)

Nytter ikke med blogging og denslags tull da. Du må gjøre noen stunts. Bli sammen med en kongelig. Finn fram (eller finn på) en skikkelig kontroversiell mening, og bli venn med en journalist i Dagbladet som kan skrive om det. Så kan du lobbyere deg inn på Grosvold en fredagskveld. Og DA drar du opp boka!

Eller du kan jo bare melde deg inn i Frp. Instant PR.

Tonita sa...

Lese først, anmelde etterpå.
Trøsteklemmer underveis.

Avil sa...

Det er snart julesalg. Pappa skal i alle fall få den. Mitt eige eksemplar med påtrykt "fra forlaget" skal eg sjølvsagt behalde.

Anonym sa...

esquil: sett denne bloggen?
(han har noen bra innlegg)

Esquil sa...

marina, takk for det :) men NTH spyttet meg ut som en brukt tyggis da helsa røk, så jeg har ikke sånn fin ring.

espen, jeg har prøvd. det var ikke godt for noe.

tonita, tusen takkeklem tilbake :) skulle ikke du ha den med i bokring?

avil, det varmer å høre at du er snill med faren din. håper han ikkje leser rølerbloggji.

andrefo, nei, men så ut som om han hadde bra språk. skal se.

Anonym sa...

Esq: jeg har reklamert og lest fra den i klassen min:) Ellers har jeg jo anmeldt den før. Kanskje jeg kan bruke den en gang til. Da gjør det ikke noe for meg at jeg ikke er medlem av bokklubben og ikke får noe honorar...

Esquil sa...

ja gjerne det, bm :)

det var absolutt en anmeldelse jeg kunne tenkt meg å få "eviggjort", både positiv og innsiktsfull. godt lest.

Anonym sa...

Jeg har ikke sånn fin ring heller. :(

Men det er helt min egen skyld, altså.