14. april 2007

Røldag: Did you

Dette er et dikt om å bli dumpet, skrevet av en som aldri hadde prøvd det. Det skjedde derimot en måned senere.

did you try to fight the thing that split us
did you loose for lust that was too strong
after you had stripped our walls of pictures
did you ever wonder what went wrong

did you ever find someone to match you
you were so much more than other girls
did they ever learn the ways to touch you
to treat you like the miracle you were

did you ever look back to those sunsets
we shared in those warm nights at hua hin
did you ever go back to the garden
where I kissed you in the twilights of berlin

did you count the times you said you loved me
did I make it hard for you to say
did you count the times I said I loved you
I should have said it every single day

did you ever look upon my picture
did you ever listen to our song
did you think that time made me forget you
did you, were you very, very wrong

did you never see that I have loved you
ever since the day you had to go
did you ever feel I stood there by you
did you ever find a stronger love

Melodien er ikke ille:

9 kommentarer:

Anonym sa...

Refrengvegringen din blir ikke bedre med årene. Men tross det, som alltid en fin Røldagis dette her. Musikkpolitiet vender tommelen opp også denne helgen. (Og det skal du bare være så _veldig_ glad for, vi knuser _lett_ kneskålene dine hvis du ikke leverer varene for å si det sånn!)

Esquil sa...

takk for motivasjonen :)

og for hyggelig kritikk. det er refereng i sangen, men denne teksten er det opprinnelige diktet, som utgjør versene i sangen.

på den annen side er du jo inne på noe. jeg har alt for mange referengløse sanger. catchy melodier kommer ikke på bestilling.

Esquil sa...

beklager igjen at jeg ikke kan synge. og dette er ikke fisking etter komplimenter. jeg blir skeptisk når folk sier at jeg synger pent.

men sangene må jo ut til verden. en dag surfer lisa miskovsky seg inn på bloggen, ser potensialet, og vips bare tar det av.

Anonym sa...

Du synger helt greit, det får holde. Det er mange som synger rent, de fleste av dem er helt ubetydelige. Om det du formidler holder mål er til syvende og sist et spørsmål om troverdighet.

Beklager at jeg brøt banneforbudet forresten. Men din endring beviser jo bare sannheten i det gode gamle nordnorske ordtaket "mindre er mer" holder stikk.

Esquil sa...

hehe
tenkte ikke du skulle legge merke til endringen :)

liker tankegangen din rundt synging. det er mye å hente på ekthet. det blir rart å høre amy diamond (13) synge 'i refuse to be your mother' o.l. på den annen side selger det jo i bøtter.

mirakel sa...

Likte godt sangen. Man skulle ikke tro at du ikke hadde opplevd kjærlighetssorg den gangen du skrev den. Det beskriver jo ganske bra hvordan det er. Alle disse spørsmålene man har, og som man aldri får svar på.

Ellers må jeg si at jeg liker at du legger ut filmer av deg selv. ;)

Esquil sa...

takk :) det er egentlig skummelt å legge ut disse amatøropptakene, så det er bra du sier det :)

jeg ble også veldig overrasket over ordene som kom ut av meg. jøss, kan jeg skrive om sånt, det var da artig, tenkte jeg. deretter ble det kjapt virkelighet.

etterpå begynte samer å dukke opp i diktene mine, f.eks. i linja "hun stakk av med en fløttsame". Et par måneder senere ble ex-dama sammen med en same.

jeg skrev en sang om det å miste en slektning rett før farmor døde, og jeg beskrev sjokket med å bli refusert realistisk to dager før det skjedde meg for første gang. det har vært flere rare tilfeller også, for eksempel mor-di-novellen jeg linket til i innlegget. merkelig psykologisk effekt. i'm a freak.

mirakel sa...

Jeg liker å se filmene av deg, for da føler jeg at jeg får et enda mer ansikt til deg og bloggen din. At jeg kjenner deg enda litt mer, på en måte.

Ganske spesiellt at tekstene dine "gikk i oppfyllelse" da. Jeg tror faktisk på at enkelte kan forutse fremtiden, og det kan hende du er en av dem. Synes det er rart hvis det bare er tilfeldigheter. Hva skriver du om nå om dagen, da? Kanskje vi skal spå litt i fremtiden din? ;)

Anonym sa...

Brudd er vonde greier, eg kjenner meg att i songen din. Og ja, ein tenker alle dei tankane du skriv om, eg gjorde i alle fall.