9. august 2006

Mine ti dårligste prestasjoner: Plass 9

C-trenerkurs Langrenn: Stryk

Jeg kunne ikke å gå på ski. Men jeg valgte likevel trenerkurset i langrenn som valgfag på videregående fordi det ga mye tid til egen trening. For å bli langrennstrener på såpass høyt nivå som dette må du, o sjokk, bevise at du kan å gå på ski. Jeg brukte egenmeldingene til å sleipe meg unna prøvene i skigåing gjennom vinteren. Karakteren kom tross alt på vitnemålet, og jeg foretrakk å la dem tro at jeg var dårlig på ski heller enn å ta testen og fjerne all tvil. Da snøen smeltet og våren kom følte jeg meg trygg.

Til den vakre forsommerdagen da læreren slo kloa i meg. Han lesset på meg et par rulleski og ville teste meg i klassisk stil, enkeltdans, dobbeldans, padling og russerdans på parkeringsplassen utenfor skolen. Rulleski var en ny og ukjent verden for meg, så jeg fikk to timer til å lære meg å bruke skiene. Prøven ble vårens vakreste eventyr, ihvertfall for alle tilskuere med sadistiske trekk. Jeg bevegde meg som en oljedynket kråke. Sjelden har noen strøket så grundig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det har jeg også hørt!

Anonym sa...

Russerdans på parkeringsplass...er ikke det russiske populærnavnet på en henrettelsesplass. Kanskje du strøyk så ettertrykkelig at du faktisk ble vurdert skutt?

Esquil sa...

rondesyn: det har du ikke hørt det har du sett. og jeg vet det nok, når du ligger der i mørket spør du deg selv om du ville vunnet hvis esquil ikke hadde tatt av seg skiene den dagen. men det får du aldri svar på.

røverdatter: har du? hvem er du egentlig? jeg kjenner da ingen danserinner fra sørlandet.

habben, det var nytt for meg.

Anonym sa...

Nei, jeg har ikke hørt det. Jeg skulle bare være litt morsom da serr'u. :D
(For the record; jeg er verken danserinne eller fra sørlandet. Ei heller 25.;)

Esquil sa...

morsom? har det med humor å gjøre? jeg har hørt om humor. Jeg vurderer å kjøpe meg en en gang.

(og ikke er du trønder. eliminasjonsmetoden fører sakte frem. jeg tror du fyller tredve ca. nå.)

Anonym sa...

Ja, humor går for å være et godt kjøp!
Eliminasjonsmetoden er morsom! :)