27. mai 2006

Sju skjønnhetstips på internett


Du har sikkert lurt på hvorfor jeg har kutta profilbildet mitt på midten. Du har kanskje antatt at jeg ser ut som en alien på den andre siden av ansiktet. Vel, jeg lurer også på hvorfor profilbildet måtte kuttes på midten.

Profilbildet valgte jeg ut ved å sende inn forskjellige bilder til HotOrNot.com. Der rangerer ukjente mennesker bildene mine på en 1-10 skala, slik du også kan gjøre hvis du trykker på linken.

Det statistiske grunnlaget mitt er tynt. Men det jeg tror jeg har lært om hva som scorer på HOT or NOT er:


  • mennesker tar seg best ut i svart-hvitt
  • å smile er lurt
  • å se sint eller skummel ut er ikke lurt
  • det hjelper å posere foran en dyr bil (de fleste som stemmer er fra lett materialistiske USA.)
  • Hvis du nekter å fake materialist, kan en gitar gjøre nytten. Men kanskje fordi man får et annet ansiktsuttrykk når man spiller musikk.
  • Med goth-parykk, slåsshansker, nagler og fiendlig blikk scorer man klart dårligere i snitt, men man får samtidig flere 10'ere(!)
  • Et humoristisk bilde forandrer ikke snittet, men senker både antall lave og høye stemmer. Man blir kanskje for ufarlig? (Jeg antar en del av de laveste poengene kommer fra andre menn.)


Meg liker folk altså bedre jo mindre jeg viser av meg. Brad Pitt my ass. Det jeg trenger er en mørk bar med mange søyler man kan skjule halve trynet bak, og hvor alle gjestene er fargeblinde.

Bildene er i følge hotornot mine tre beste, i rekkefølge. Også bilde fire var svart/hvitt, selv om jeg sendte inn flest fargebilder. Og nei, huden min er ikke blå.

12 kommentarer:

Anonym sa...

En mørk bar? Veldig mørk?
Møtes kanskje?

Esquil sa...

Ikke meg imot. Er du fargeblind, da? :)

Oh, who are we fooling, det er lørdagskveld og vi sitter på nett begge to ...

Nissemann sa...

Litt småsjekking her ja... Skal holde meg unna, bare tipse om at MSN er et bedre forum for sånt enn bloggkommentarer... ;o)

Anonym sa...

Hehe! Veldig godt poeng!
Det får bli en annen gang. Eller kanskje heller noen andre.

Nissemann sa...

Saccarina: Ikke la deg skremme av bildene, han er egentlig en fin fyr! ;o)

(Begynner å bli litt vel mye intern ironi i denne kommentarspalten...)

Anonym sa...

Er det liksom no' gæærnt med å sitte på nett en lørdagskveld nå? Øh...

Esquil sa...

Nissemann, du er bare redd for at skjermen din skal dampe igjen fra innsiden...

Syns ikke dette var i nærheten av MSN-grensa. Her begynner enkelte kanskje å nærme seg.

Nissemann sa...

Esquil: Den linken din nærmer seg litt av hvert. Veabuen skriver i profilen sin: "E d nåken så har lyst på meg så send meg ein e-post: veabu@hotmail.com". Så da er det vel ikke annet å vente?

"Ikkje nåke gale med folk ifrå Vea, barra du sleppe å lokta på di"

Sorgenfri sa...

Jeg fikk litt sånn Phantom of The Opera-følelse for bildet ditt egentlig.

Jeg er ikke helt sikker på om det er positivt eller negativt.

Men så lenge man husker bildet, så er har det vel heller ikke så mye å si. All PR er god PR osv.

Esquil sa...

Ah, du tenker på de som har maske på halve ansiktet? jeg skjønner hva du mener.

Men det er dette bildet amerikanerne har valgt, og amerikanerne har jo peiling på valg...øøhh... når jeg tenker meg om er det kanske på tide å bytte profilbilde...

Anonym sa...

Prøver du å sjekke via bloggen din?

Esquil sa...

Jeg? Næh.

Egentlig prøver jeg å ligge lavt på det her ute på webben, så mine fremtidige barn slipper å søke opp masse svette despe meldinger fra fattern.

dessuten er jeg for tiden i motsatt modus av røverdatter. men det går i bølger.